עדכונים צוות משלוחים וסיכום ישיבה אחרונה


(moran dahan) #1

ישיבת צוות משלוחים 11.09.docx (19 .2 ק״ב)

היי לכולם, מצ"ב סיכום הישיבה שלנו מיום שני.
התחלנו לקבל הצעות מחיר של חנויות אינטרנטיות. הצעה אחת מדברת על בערך 15 אלף ש"ח הקמה, ועוד כמה עשרות שקלים תחזוקה בחודש (המשך בסיכום הישיבה).
הנה פירוט של הצעה זולה משמעותית יותר מבחינת ההקמה, אבל התפעול יקר יותר.
נשמח לתגובות @liorlevin @YardenK @Beni_Fefferman @Omri_Ben_Ami @Shai_Eistein

תקציר שיחה עם נציג של חברת easyfarm שבונים חנויות אינטרנטיות ומשתמשים בהן הרבה חקלאיים:
תיאור כללי: אמר שעובדים בעיקר עם חקלאים ויש גם כמה קואופרטיבים שעובדים איתם. לדעתו דיבר איתו מישהו מהקואופ לפני שנה (אולי דודו?)
המערכת שלהם תדע לקרוא את קובץ האקסל של המוצרים ולשאוב ממנו נתונים. אנחנו נצטרך לעשות עבודת הכנה רצינית של התאמת תמונה לכל אחד מהמוצרים שיש לנו. המערכת נוחה וקלה לתפעול (אני עדיין צריכה לקבל קישור לדוגמא של אתר שהם עושים) ובצורה יחסית פשוטה נוכל לגרוע מוצרים מהאתר ברגע שהם חסרים במלאי (ולא מעודכנים בטבלה). כמו כן, הסליקה שהם עובדים איתה היא נוחה, משום שהיא מאפשרת מעין מסגרת אשראי לכל לקוח (יוגדר מראש); כשמסתיים תהליך ההזמנה ע"י הלקוח הוא מזין את פרטי האשראי, אך החיוב יבוצע רק כאשר אנחנו נסיים לערוך את ההזמנה (כלומר, שלב נוסף של ‘הזמנה בפועל’, בהתאם לשינוי בכמויות וחוסרים, עליו נחייב את הסכום האמיתי). כמו כן, בצורה פשוטה יחסית אפשר יהיה להגדיר כניסה למערכת רק של חברה קואופרטיב.
עלויות:
עלות החד פעמית : יש עלות חד פעמית לקארדקום (סליקה) שהיא 250 ₪. לחשבונית ירוקה אין תשלום. ל-easyfarm מדובר בעוד 250 ₪ לחודש, הוא יכול לעשות את זה ב-100₪ כי הוא נחמד ומחבב אותנו.
עלויות חודשיות: סליקה 130 ₪, תפעול ע"י איזיפארם - יתחיל ב-60 ש"ח לחודש במהלך חודשי הפיילוט, אם מספר המשתמשים יעלה משמעותית זה יכול להגיע עד 120 ש"ח (במידה ומתחת לחמישים לקוחות משתמשים במערכת, ללא קשר למספר הקניות והעלות שלהן) או 180 אם הגענו ל-150 לקוחות משתמשים בחודש. עלות נוספת היא לחשבוניות ירוקות שזה עוד 30 ש"ח בחודש (עד 100 חשבוניות, אח"כ המחיר עולה ב20-30 אג’ בערך לכל חשבונית).
בקיצור - סה"כ עלות הקמה: 350 ש"ח (יכול להיות שאפשר לחסוך את הסליקה אם הסליקה שעובדת אתנו תעבוד גם עם המערכת או שנחליף אותה לקארד קום האלו) עלויות תפעול - בין 220-340 ש"ח לחודש (כנ"ל כאן – אם תרד הסליקה, ירדו משמעותית הוצאות התפעול).


אסיפת ספטמבר 2017 מתקרבת ובאה!
(Shai Eistein) #2

כמו שאני מבין מדובר בהתלבטות קלאסית - מערכת מוכנה מהמדף (איזי פארם) או
מערכת מותאמת אישית.
נראה לי שעדיף את איזי פארם - למה לשלם 15 א׳ על מערכת שלנו כשאנחנו לא יודעים
אם הפרוייקט של המשלוחים יישרוד?
עדיף המחיר החודשי עד שהפרוייקט יוכיח את עצמו ואז אם נרצה מערכת שהיא מותאמת
אישית נוכל להשקיע את הכסף הגדול. בנוסף, יהיה הרבה יותר קל לאפיין מערכת
מותאמת אישית אחרי שהפרוייקט יתחיל לרוץ.


(עדי פינקלשטיין) #3

היי,

כל הכבוד נראה שיש התקדמות! יש לי כמה הערות:

  1. דבר טכני אולי אבל עדיף שתשימו כל עדכון בהמשך של הפוסט המקורי על צוות משלוחים - יהיה נוח יותר לקרוא ברצף את סיכומי כל הפגישות (עכשיו הלכתי לחפש אותם ברחבי הדיסקורס).

  2. הסיפורים של להתאים תמונה למוצר וכו’ זה משהו שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו במאמץ מרוכז פעם אחת ואח"כ למצוא תורן שעושה את זה פעם בשבוע. בכלל כל הסיפור של חלוקה לקטגוריות כבר קיים אבל בכל מקרה לא משהו שאנחנו לא יכולים לעשות.

  3. האם האתרים האלה יוכלו להחליף את פוז פשוט? נראה לי הגיוני יותר ואז לא נצטרך לעשות את הAPI עם פוז (שלא קיים אגב, ביררנו כבר). היום פוז עולה לנו 382 ש"ח בחודש כולל מע"מ לא כולל סליקה (שזה אחוז מהסכום שמשלמים, אין עלויות קבועות לחודש). מבחינתי עדיפה מערכת שיודעת לעשות הכל בו זמנית במקום לנסות לחבר בין המון מערכות שונות.
    אני אשמח לאפיין את כל התוספות שהיינו רוצים שלא קיימות בפוז ושיכולות להקל על חיינו גם במשלוחים אבל גם בחנות - בפוז לא מתכוונים לעשות את ההתאמות האלה.

  4. אני לא רואה שום התייחסות לכל הצד הלוגיסטי של המשלוחים - כמה כח אדם? מתי? מי עושה את המשלוח - כמה זה עולה לקואופ? כמה זה עולה לחבר?. זה מתחבר להערות של עמרי מהפגישה הקודמת - אני חושבת שהוא שאל שאלות מצויינות שיהיה קל לענות עליהן יחסית ברגע שיהיה לנו יותר מידע על התפעול השוטף של העניין. בלי המידע הזה לא נצליח להעביר החלטה גם באסיפה הקרובה.


(עדי פינקלשטיין) #4

ודבר אחרון - מתי תשלחו לי את המצגת?


(עדי פינקלשטיין) #5

יש קטגוריה חדשה לצוות משלוחים!! אפשר לראות את כל ההתגלגלות גם שם


(moran dahan) #6

תודה עדי ושי,
@Shai_Eistein - אני מסכימה לגמרי
@adi_finkel כמה דברים:

  1. הסיפור של התאמת תמונה למוצר יקרה בכל אחת מהחנויות שנלך איתן, בכל מקרה זה לא משהו שהם יכולים לספק לנו
  2. לדעתי החלפת הפוז ע"י חנות כזו היא אידיאלית, נחסך מאיתנו תשלום כפול על חשבוניות, סליקה, וכנראה עוד השלכות על כל מיני נתונים על הרגלי קניות (שיצטרכו עכשיו לצאת משתי מערכות שונות). אנחנו יודעים להגיד כמה אנחנו משלמים סליקה בחודש בממוצע? האם זה יותר מהתשלום הקבוע שמציעים לנו באיזי-פארם? בכל מקרה, זה ידרוש מעורבות של מישהו שמבין בזה (וכנראה היה מעורב בהתאמת הפוז לצרכים שלנו) כדי לראות אם אותן חנויות יודעות גם לעשות את זה.
  3. התייחסות לצד הלוגיסטי קיימת בדיונים קודמים, זה נושא שכבר עברנו עליו מספר פעמים וחוץ מעניין התקציב לא קיבלנו ריקושטים מיוחדים (תקנו אותי אם אני טועה) - לגבי כמה זה עולה לקואופ - מחכים לתקציב מסודר מ @Beni_Fefferman ו- @YardenK
  4. לגבי המצגת - יש עדיין כמה שינויים שאנחנו צריכים לעשות, קיימת כרגע טיוטה. אם לא נסיים אותה עד היום, אשלח בינתיים את הטיוטה (שכנראה יהיה חסר בה תקציב והגדרת נקודות יציאה)

(moran dahan) #7

קיבלתי מאיזי פארם פרטי כניסה למערכת ההדגמה
יש להיכנס לכתובת:
http://bzfruit.webdev.co.il

כניסה כמנהל:
אימייל: [email protected]
סיסמה: qqqwww

כניסה כלקוח/חבר:
אימייל: [email protected]
סיסמה: 1234


(ירדן קידר) #8

שלום לכולם,
סליחה על האיחור המטורף בהעלאת המצגת. אפשר לראות אותה כאן:
משלוחים מצגת לאסיפה 18.9.pptx (181 .6 ק״ב)

ניסיתי להיות הכי ברור שיש, אם למישהו יש שאלות הבהרה מוזמן להעלות כאן. וכמובן גם הערות תוכניות, חששות וכו’.


(דבורה) #9

וואו, בדיוק נחשפתי לאייזי פארם אמש, ורציתי להציע לכם אותו!!

השאלה הכי גדולה שיש לי לקראת הערב - מה היקף המשלוחים שיידרש כדי לכסות לא רק את עלות המערכת, אלא להמשיך לספק לחנות את התקורה שהיא צריכה?

כפי שהעלתי באסיפה הקודמת, הקניות של המשלוחים אמורים להחזיק את המערכת עצמה. אך מתוך זה עולה, כי כל קניה שמנותבת למשלוחים, התקורה ממנה לא תגיע במלואה לחנות. כלומר, פחות כסף לשלם שכ"ד, למנהל חנות, וכיו"ב.

לכן, כדי לא לפגוע בהכנסות שלנו היום, לאיזה היקף משלוחים נצטרף להגיע?

תודה,
דבורה


(ירדן קידר) #10

הי דבורה זה מוסבר במצגת שהעליתי. המטרה היא מספר חברים קונים שיגיעו למכסה שההכנסות מהם יהיו מעבר לכיסוי העלויות וכבר יתחיל להיות משתלם. זה תלוי באיזה אופציה נבחר - יש אופציה עם עלות חודשית קטנה יותר שאומרת שצריך פחות הכנסות לכסות אותה. בעיקרון צריך בסביבות 40 חברים שמשתמשים במשלוחים כדי שיתחיל להיות רווחי.